Espace F1

Espace F1

Espace FI (1995)

In anul 1995, oficialii Renault au prezentat cu titlu de concept car modelul ESPACE F1, ce a fost creat de MATRA pentru a aniversa primii 10 ani de istorie Espace si totodata implicarea producatorului francez Renault in competitia suprema,  Formula 1.

Cu modificari serioase de caroserie, si o restilizare a blocurilor optice, modelul realizat avea mai multe in comun cu o masina de formula 1 decat cu un model stradal.

Espace F1 se prezenta atunci cu un sasiu ramforsat derivat din originalul Espace J63, realizat insa din fibra de carbon si un motor modificat derivat din originalul de 3,5 L si 40 valve Renault RS5 utilizat in anul 1993 pe modelul de formula 1 Williams-Renault FW15C. Cu noile modificari aplicate motorului original de 10 cilindrii in „V”, Espace F1 se lauda cu 597 kW respectiv 811 PS.

La fel ca masinile de formula 1, Espace F1 avea un motor pozitionat in spatele pilotului si toata puterea era transmisa puntii spate prin intermediul unei cutii de viteze semi-automate provenita de la acelasi Williams FW15C. Motorul si cutia de viteze ofereau conceptului F1 o acceleratie 0-100km/h in 2,8 secunde, 0-200km/h in 6,9 secunde, respectiv o viteza de top de 312km/h. Dotat in acelasi timp si cu discuri de frane ceramice, modelul ESPACE F1 impresiona pe toata lumea cu competitivitatea sa, putand accelera de la 0-270km/h si frana complet in mai putin de 600m.

Modelul in sine, este si astazi expus publicului larg in museul MATRA din Franta si experienta conducerii acestui model poate fi partial simulata pe consolele actuale de jocuri, in Gran Turismo 2.